בינה מלאכותית 19.09.2021

שימוש באינטליגנציה מלאכותית לשיפור תוצאים בביופסיה של הערמונית

במחקר זה נמצא כי ניתן להתבונן במספר משתנים טרם הביופסיה בו-זמנית באמצעות אלגוריתם של בינה מלאכותית ובכך לשפר את יכולת הניבוי של תוצאים בעקבות ביופסיה ממוקדת

ביופסיה. אילוסטרציה

בעידן הנוכחי בו מתבצעים ניתוחים מדויקים לטיפול בסרטן ערמונית (PCa), זיהויי מטופלים מתאימים לביופסיה של הערמונית הינו עניין בלתי פתור. מטרת המחקר הייתה להעריך האם תוצאים של ביופסיה ממוקדת של הערמונית (TB) ניתנים לניבויי על ידי שימוש בבינה מלאכותית.

החוקרים אספו נתונים לגבי מאפיינים טרם הביופסיה. הנתונים שנאספו כללו PSA, צפיפות PSA, תוצאות בדיקה רקטאלית (DRE), תוצאות ביופסיות קודמות, מספר נגעים חשודים בבדיקת mp-MRI, נפח הנגע, מיקום הנגע, ודירוגי Pu-Rads, ונאספו בין 2014 ל-2019. הגישה של החוקרים התבססה על לוגיקה של Fuzzy וכריית כללים אסוציאטיביים, במטרה לנבא תוצאים של TB.

במחקר נכללו 1448 מטופלים. על ידי שימוש באלגוריתם הצמיחה של Frequent-Pattern החוקרים מצאו 875 כללים והשתמשו בהם על מנת לבנות סיווג Fuzzy. תוצאות המחקר הראו כי 963 מטופלים סווגו בעוד שהיתר לא סווג עקב העובדה שלא נמצאו כללים מתאימים למשתנים הרלוונטיים אצלם. על ידי ניתוח המטופלים שסווגו החוקרים הגיעו לתוצאות של 59.2% סגוליות ו-90.8% רגישות עם ערכים מנבאים שלילי וחיובי של 81.3% ו-76.6%, בהתאמה.

החוקרים סיכמו כי תוצאות המחקר הדגימו את האפשרות להתבונן במספר משתנים טרם הביופסיה בו-זמנית באמצעות אלגוריתם של בינה מלאכותית ובכך לשפר את יכולת הניבוי של תוצאים בעקבות TB.

מקור: 

Enrico Checcucci et. al (2021) DOI: 10.1038/s41391-021-00441-1.

נושאים קשורים:  בינה מלאכותית,  ערמונית,  ביופסיה,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו