פרה-אקלמפסיה 27.07.2021

ממצאים אקוקרדיוגרפיים אצל נשים עם פרה-אקלמפסיה מאוחרת

במחקר זה נמצא כי ליקויים דיאסטוליים וכן גרדיאנט מוגבר על פני המסתם הטריקוספידאלי היו קשורים לפרה- אקלמפסיה מאוחרת

אקוקרדיוגרפיה. אילוסטרציה

פרה- אקלמפסיה היא אחת ההפרעות השכיחות ביותר בהריון, עם סיבוכים קרדיווסקולריים משמעותיים. בשל החשיבות בהבנת הסיבוכים הקרדיווסקולריים, החוקרים ביקשו לבצע השוואת ממצאים אקוקרדיוגרפיים אצל נשים עם פרה-אקלמפסיה מאוחרת לממצאים אצל נשים בריאות בהריון.

במחקר מקרה ביקורת זה נכללו 80 נשים עם פרה-אקלמפסיה מאוחרת ו-80 נשים בריאות. ממצאים אקוקרדיוגרפיים תוארו והושוו בין שתי הקבוצות.

תוצאות המחקר הראו כי היה קשר משמעותי בין הפרעה דיאסטולית (15% בקבוצת המקרים לעומת 5% בקבוצת הביקורת) (p=.035), לחץ דם סיסטולי עורקי (p=.002), והגרדיאנט על פני המסתם הטריקוספידאלי (p=.003) בפרה-אקלמפסיה מאוחרת. יחד עם זאת, לא נצפה קשר דומה עבור משתנים אקוקרדיוגרפיים אחרים (p>.05).

החוקרים סיכמו כי תוצאות המחקר הצביעו על האפשרות שגרדיאנט מוגבר על פני המסתם הטריקוספידאלי וליקויים דיאסטוליים הם הממצאים האקוקרדיוגרפיים החשובים ביותר אצל מטופלים עם פרה-אקלמפסיה מאוחרת.

מקור:

Bita Badenoosh et. al (2021) The Journal of Maternal-Fetal & Neonatal Medicine DOI: https://doi.org/10.1080/14767058.2021.1949707

נושאים קשורים:  מחקרים,  פרה-אקלמפסיה,  אקוקרדיוגרפיה,  ממצאים קרדיווסקולריים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו