דלקת מפרקים ניוונית 18.04.2021

ניסוי בחולדות: טיפול בתאי גזע מנע ואף ריפא דלקת מפרקים ניוונית בברך

מטרת המחקר היתה להעריך את פוטנציאל התיקון של תאי גזע המופקים מהמפרק ומרקמת שומן בטיפול בדלקת מפרקים ניוונית

עכברי מעבדה. אילוסטרציה

דלקת מפרקים ניוונית הינה מחלה כרונית הגורמת לכאב משמעותי, לרגישות ולהגבלת תנועה במפרקים. כיום, אין טיפול ספציפי מתאים, אך תאי גזע מזנכימליים הראו פוטנציאל מבטיח בנושא זה.

מטרת המחקר היתה להעריך את פוטנציאל התיקון של תאי גזע המופקים מהמפרק ומרקמת שומן בטיפול בדלקת מפרקים ניוונית.

במחקר נכללו 28 חולדות ממין זכר, אשר התחלקו לארבע קבוצות: C1: קבוצה שלא טופלה, C2: קבוצה אשר טופלה עם הייאלגאן, E1: קבוצה אשר טופלה עם תאי גזע ממקור של רקמת שומן, ו-E2: קבוצה אשר טופלה עם תאי גזע ממקור של קרום המרווח המפרקי.

החוקרים השרו דלקת מפרקים שגרונית על ידי הזרקת קולגנאז סוג 2; לאחר שמונה שבועות, התפתחה דלקת מפרקים ניוונית. לאחר התפתחות הדלקת, הזריקו החוקרים את תאי הגזע, עקבו אחרי החולדות במשך שלושה חודשים. לאחר מכן, דגימות ותמונות רדיולוגיות נחקרו.

תוצאות המחקר הראו שבהשוואה לקבוצת C1, קבוצות E1 ו-E2 הראו תוצאות טובות באופן משמעותי בכל שישה הקריטריונים הפתולוגיים שנמדדו.

החוקרים סיכמו כי טיפול עם תאי גזע מזנכימאליים, בייחוד ממקור קרום המרווח התוך-מפרקי, מנע ואף ריפא דלקת מפרקים ניוונית במפרק הברך.

מקור:

Reza Zare et. al (2020) International Journal of Rheumatology DOI:https://doi.org/10.1155/2020/9610261

נושאים קשורים:  מחקרים,  תאי גזע,  דלקת מפרקים ניוונית
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו