נגיף הקורונה 18.04.2021

סדרת מקרים של חולי קורונה בטיפול נמרץ - מאפיינים ומהלך המחלה

החוקרים הציגו סדרה בת 24 מטופלים שאובחנו ב-Covid-19 ואושפזו ביחידות לטיפול נמרץ בסיאטל בתחילת מגיפת הקורונה ותיארו את מאפייניהם ואת מהלך המחלה

טיפול נמרץ לחולה קורונה. אילוסטרציה

במהלך פברואר 2020 זוהתה הדבקה קהילתית בוירוס הקורונה 2019 (Covid-19) ברחבי מדינת וושינגטון. החוקרים איתרו מטופלים מתשעה בתי חולים שאושפזו ביחידות לטיפול נמרץ (ICU – intensive care unit) עם זיהום ב-SARS-CoV-2י(Severe acute respiratory syndrome coronavirus-2).

החוקרים אספו מידע קליני מתוך הרשומות הרפואיות של המטופלים. המידע המדווח במחקר הנוכחי נאסף עד 23 במרץ 2020. כמו כן, כל אחד מהמטופלים שנבדקו היה במעקב לפחות 14 ימים.

החוקרים הצליחו לזהות 24 מטופלים עם זיהום ב-Covid-19. הגיל הממוצע (±סטיית תקן) של המטופלים היה 64±18 שנים ו-63% מהמטופלים היו גברים.

בנוסף, נמצא כי התסמינים של המטופלים החלו 7±4 ימים לפני קבלתם לבית החולים. תוצאות המחקר הראו כי התסמינים הנפוצים ביותר היו שיעול וקוצר נשימה.

עוד נמצא כי 50% מהמטופלים סבלו מחום בזמן קבלתם לאשפוז וכי ל-58% מהמטופלים היתה סוכרת. כל המטופלים אושפזו בעקבות כשל נשימתי היפוקסמי ו-75% מהם הזדקקו להנשמה מכנית.

כמו כן, מרבית המטופלים (17) סבלו גם מתת לחץ דם ונזקקו לווזופרסורים. אף אחד מהמטופלים לא היה חיובי לאינפולאנזה A או B או לוירוסים נשימתיים אחרים.

תוצאות המחקר חשפו כי מחצית מהמטופלים (12) נפטרו בין היום הראשון ליום ה-18 ב-ICU, מתוכם ארבעה מטופלים חתמו בקבלתם על טופס שאינם מעוניינים בהחייאה. מתוך 12 המטופלים ששרדו, חמישה שוחררו לביתם, ארבעה שוחררו מה-ICU אך נותרו מאושפזים בבית החולים ושלושה נשארו ב-ICU כאשר הם עדיין מונשמים.

החוקרים מצאו כי במהלך שלושת השבועות הראשונים של התפרצות ה-Covid-19 באזור סיאטל, הסיבות המרכזיות לאשפוז ב-ICU היו כשל נשימתי היפוקסמי שהוביל להנשמה מכנית, תת לחץ דם שדרש טיפול עם ווזופרסורים, או שילוב של שניהם. כמו כן, החוקרים הסיקו כי התמותה בקרב אותם חולים קשים היתה גבוהה.

המחקר מומן על ידי ה-National Institutes of Health.

מקור:

Bhatraju, P.K. et al. (2020) NEJM 382,21.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  כשל נשימתי,  תת לחץ דם,  טיפול נמרץ,  תמותה,  מחקרים,  Covid-19
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו