ולסרטן 11.04.2021

טיפול עם ואלסרטן משפר remodeling של הלב

Atrial Natriuretic Peptide (ANP) והטיפול עם סקוביטריל/ ואלסרטן באי ספיקת לב עם מקטע פליטה מונמך

במחקר שפורסם בכתב העת JACC: Heart Failure החוקרים ביקשו לאמוד את השינוי ב-ANP וירידה ב-remodeling של הלב לאחר תחילת טיפול בסקוביטריל/ואלסרטן במטופלי אי ספיקת לב עם מקטע פליטה ירוד (HFrEF).

אינהיבציה של נפריליזין גורמת לעליית במספר הפפטידים הואזואקטיביים המתווכים את האפקטים המועילים של סקוביטריל/ואלסרטן, כולל ANP.

המחקר הוא מחקר פרוספקטיבי שבו בוצעה טיטרציה של סקוביטריל/ ואלסרטן במטופלי אי ספיקת לב עם מקטע פליטה ירוד. נלקחו דגימות דם לפי לוח זמנים קבוע. נמדדה רמת ה-ANP הבסיסית ולאחר מכן במשך 12 חודשי טיפול.

מתוך 144 משתתפים (גיל חציוני של 64.5, מקטע פליטה ממוצע של חדר שמאל: 30.8%). לאחר תחילת טיפול עם סקוביטריל/ואלסרטן נצפתה עלייה מוקדמת ב-ANP, במרבית המקרים מ-99 pg/ml בבסיס ל-156 pg/ml ביום ה-14 (p<0.001). כמו כן נצפתה עלייה נוספת בין היום ה-30 ליום ה-45  (p=0.07). העלייה המקסימלית הייתה הכפלה ברמת ה-ANP. באנליזה רוחבית עלייה מוקדמת ב-ANP הייתה באסוציאציה לעלייה במעגל גואנין מונופוספט אורינרי. עלייה גדולה ב-ANP הייתה באסוציאציה עם שיפור במקטע פליטה של חדר שמאל לאחר מכן, בנוסף לשיפור באינדקס נפח עלייה שמאל (p<0.001 לשניהם).

מסקנת החוקרים הייתה ש-ANP הכפיל את עצמו לאחר תחילת טיפול עם סקוביטריל/ואלסרטן במטופלי אי ספיקת לב עם מקטע פליטה ירוד. עלייה מוקדמת של ה-ANP קשורה בתוצאות טובות יותר של remodeling לבבי הפוך.

מקור: 

Murphy SP, Prescott MF, Camacho A, Iyer SR, Maisel AS, Felker GM, et al. Atrial Natriuretic Peptide and Treatment With Sacubitril/Valsartan in Heart Failure With Reduced Ejection Fraction. JACC Hear Fail. 2021;9(2):127–36.

נושאים קשורים:  מחקרים,  אי ספיקת לב,  מקטע פליטה,  ולסרטן
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו