סרטן הקיבה 09.09.2020

יעילות Trastuzumab בממאירות קיבה או צומת קיבה-ושט

במחקר נבחנה ההשפעה על ההישרדות של טיפול ב-Trastuzumab לאחר התקדמות של ממאירות קיבה או צומת קיבה-ושט עם HER2 חיובי ללא התקדמות מחלה

סרטן הקיבה. אילוסטרציה

המחקר הנוכחי בחן את הטיפול הממושך עם Trastuzumab לאחר התקדמות מחלה (TBP – Trastuzumab beyond progression) בממאירות קיבה או ממאירות בצומת הקיבה-ושט (G/GEJ – gastric/ gastroesophageal) מתקדמת עם HER-2 - human epidermal growth factor receptor 2 חיובי.

במחקר השתתפו מטופלים עם ממאירות G/GEJ מתקדמת חיובית ל-HER2 שהיתה עמידה לקו ראשון של כימותרפיה עם Trastuzumab משולב עם Fluoropyrimidine ו-Platinum.

המשתתפים במחקר חולקו באופן אקראי לשתי זרועות: קבוצה שקיבלה Paclitaxel (במינון 80 מ"ג/מ2, בימים 1, 8 ו-15, אחת לארבעה שבועות) או קבוצה שקיבלה Paclitaxel עם Trastuzumab (PT; בהתחלה במינון של 8 מ"ג/ק"ג ובהמשך 6 מ"ג/ק"ג, אחת לשלושה שבועות).

נקודת הסיום המרכזית שנבדקה במחקר היתה הישרדות ללא התקדמות מחלה (PFS – progression-free survival). נקודות הסיום המשניות במחקר כללו הישרדות כוללת (OS – overall survival), שיעור תגובה ובטיחות. כמו כן, החוקרים בדקו סמנים ביולוגים כמו סטטוס ביטוי HER2 ברקמת הגידול לאחר טיפול קו ראשון, אמפליפיקציה של HER2 שנבדקה בדנ"א חופשי בדם ורמות של HER2 מסיס.

במחקר השתתפו 91 מטופלים שחולקו לקבוצת (Paclitaxel (n=46 ולקבוצת (PT (n=45.

תוצאות המחקר הראו כי החציון של ה-PFS היה 3.2 חודשים בקבוצת ה-Paclitaxel ו-3.7 חודשים בקבוצת ה-PT (יחס הסיכונים, 0.91; רווח בר סמך 80%: 0.67-1.22; P=0.33) וכי החציון של ה-OS היה 10 חודשים בשתי הקבוצות (יחס הסיכונים, 1.2; רווח בר סמך 95%: 0.75-2.0; P=0.20).

בנוסף, נמצא כי שיעורי התגובה הכוללים בקבוצת ה-Paclitaxel ובקבוצת ה-PT היו 32% ו-33%, בהתאמה (P=1.00) וכי גם בטיחות הטיפול היתה דומה בין שתי הקבוצות.

באנליזה חוקרת נמצא כי הרקמות של הגידול כבר לא היו חיוביות ל-HER2 לאחר טיפול קו ראשון עם כימותרפיה בקרב 11 מתוך 16 מטופלים (69%) שרקמות הגידול שלהם נבדקו, וזוהתה אמפליפיקציה של HER2 DNA בדם אצל 41 מתוך 68 מטופלים (60%). עם זאת, לא נמצא קשר בין סמנים ביולוגיים לבין היעילות של TBP.

החוקרים הסיקו כי האסטרטגיה של TBP לא הצליחה לשפר את ה-PFS בקרב מטופלים עם ממאירות G/GEJ מתקדמת חיובית ל-HER2 וכי לא נמצאו סמנים ביולוגיים מועילים במחקר.

מקור:

Makiyama, A. et al. (2020) Journal of Clinical Oncology 38,17.

נושאים קשורים:  מחקרים,  סרטן קיבה,  סרטן צומת קיבה-ושט,  HER2 חיובי,  טרסטוזומב,  הישרדות
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו