טיפולי פוריות 18.09.2019

מחקר ישראלי: הסיכון של ילדים שנולדו כתוצאה מ-IVF ללקות בדום נשימתי חסימתי

במחקר ישראלי נבדק הסיכון לדום נשימה חסימתי בשינה (OSA) בקרב ילדים שנולדו בעקבות הפריה חוץ גופית והשראת ביוץ בהשוואה להריונות ספונטניים

חשיפה להרדמה לפני גיל 3 (אילוסטרציה)
השפעת טיפולי פוריות על היילוד. אילוסטרציה

השפעת טיפולי פוריות על הלידה עצמה נחקרה רבות והידע בנושא זה מבוסס דיו. לעומת זאת, טרם נקבעו ההשפעות ארוכות הטווח על הצאצאים.

שיתוף פעולה בין בית החולים הדסה הר הצופים לבית החולים סורוקה הביא למחקר שפורסם החודש בכתב העת הקליני Pediatric pulmonology ובו ניסו הרופאים לחקור את הסיכון לדום נשימה חסימתי בשינה (OSA) בקרב ילדים שנולדו בעקבות הפריה חוץ גופית (IVF) והשראת ביוץ (OI) בהשוואה להריונות ספונטניים.

הקבוצה ביצעה מחקר קוהורט רטרוספקטיבי. חשיפה הוגדרה כלידה לאחר הריון IVF או OI. המדד המרכזי היה הערכת השכיחות של אשפוזים הקשורים ל-OSA של הצאצאים, עד גיל 18 שנים. עקומת הישרדות קפלן-מאייר ומודלי רגרסיה רב משתנים של קוקס שימשו להערכת הקשר.

נכללו סך של 242,187 לידות סינגלטון  -  1.1% IVF,י(n = 2603) ו-0.7% OI י(n = 1721). שיעורי האשפוז בשל OSA בצאצאים  (n = 1607) היו גבוהים יותר בקרב ילדים לאחר הפריה חוץ גופית ו-OI בהשוואה לשיעור בילדים לאחר הריון ספונטני (1.4% לעומת 1.2% לעומת 0.7%, בהתאמה; P <.001).

עקומת ההישרדות של קפלן-מאייר הדגימה שכיחות גבוהה יותר באופן מצטבר של אשפוזים הקשורים ל-OSA בעקבות IVF ו-OIי(log-rank P <.001).

גם לאחר נטרול השפעת משתני רקע כגון גיל ההיריון, גיל האם, עישון אימהי, השמנת יתר של אמהות, משקל לידה, מין ומספר צאצאים נמצא קשר מובהק בין IVF וכן OI  לOSA בילדים (בכל המודלים הסטטיסטיים שנבדקו) עם יחס סיכון מותאם של 2.25  ( [CI] = 1.6-3.1) ו 1.63 (1.1-2.5), בהתאמה.

החוקרים מסכמים כי נראה שטיפולי IVF וגם OI קשורים באופן עצמאי ל-OSA ביילודים.

מקור:

Imterat, Majdi, Tamar Wainstock, Eyal Sheiner, Daniella Landau, Asnat Walfisch, and Avi Harlev. "Fertility treatments and the risk of pediatric obstructive sleep apnea in the offspring—Results from a population‐based cohort study." Pediatric pulmonology (2019)

 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/31264380

נושאים קשורים:  מחקרים,  ניתוח קיסרי,  הרדמה כללית,  הפריה חוץ גופית,  דום נשימה בשינה,  השראת לידה
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו