הנקה 01.09.2019

גורמים משפיעים על חוויית ההנקה בזמן התמחות ברפואת משפחה בקנדה

המחקר בחן את חוויית ההנקה של מתמחות ברפואת משפחה בקנדה בניסיון לזהות אסטרטגיות לתמיכת הנקה במקום העבודה למתמחות עתידיות

הנקה (צילום: אילוסטרציה)
הנקה (צילום: אילוסטרציה)

ניסיון בהנקה אצל מתמחות קנדיות דווח רק במחקרים שבחנו באופן כללי את ההריון וההורות. החוקרים חיפשו לחקור באופן מלא את חוויית ההנקה של מתמחות ברפואת משפחה קנדיות ולזהות אסטרטגיות לתמיכת הנקה במקום העבודה למתמחות עתידיות.

באמצעות סקר מקוון, מתמחות רפואת משפחה באוניברסיטת טורונטו אשר ילדו בין השנים 2010-2016 נשאלו על משך ההנקה, חסמים והקלות להנקה במקום העבודה ועל אסטרטגיות לשיפור חווית ההנקה לאמהות מתמחות עתידיות. הנתונים הורדו מתוכנת הקלטריקס וניתוחים סטטיסטים תיאוריים בוצעו בעזרת התוכנה IBM SPSS Statistics v.24.0. הערות אישיות נבחנו וקושרו לממצאים הכמותיים.

56 מתוך 179 המתמחות סיימו את הסקר (31% היענות). יותר משלושה רבעים מהמתמחות יצאו לחופשת לידה בין 7 ל-12 חודשים. כולן התחילו בהנקה, כאשר 54% הניקו בלעדית למשך 6 חודשים. אורך ההנקה החציוני היה בין 10 ל-12 חודשים. כמעט שני שליש מהמתמחות הניקו גם כשחזרו לעבוד, כאשר כולן חוו חסמים להנקה בעבודה, כגון חוסר זמן, חוסר במרחב פרטי ומחסור במקרר לשימור החלב.

חסמים נוספים אשר בהם נתקלו המתמחות כללו היעדר מדיניות הנקה במקום העבודה ותמיכה לא מספקת של המפקחים או מנהלי התכניות. חונכות עמיתים וחינוך הנקה נוסף זוהו כאסטרטגיות לתמיכה ביעדי ההנקה של המתמחות העתידיות.

התייחסות לחסמים ארוכי השנים בהנקה במקום העבודה ומתן תמיכה חינוכית ותמיכת עמיתים זוהו כאסטרטגיות אשר יוכלו ליידע את מדיניות התוכנית לתמיכה ביעדי וחווית ההנקה של מתמחות עתידיות.

מקור:

Al-Imari, L. et al. (2019) STFM DOI: 10.22454/FamMed.2019.759632

נושאים קשורים:  מחקרים,  הנקה במקום העבודה,  תכנית התמחות,  תמיכת עמיתים,  הנקה
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו