תיאור מקרה 15.08.2019

סדרת מקרים וסקירת ספרות: אנמיה חרמשית אימהית והריון תאומים

תוצאות של נשים עם SCD אימהי והריון תאומים בסדרת המקרים הגדולה ביותר עד היום המגיעה ממרכז יחיד

נשים שעברו מספר גבוה של לידות בסיכון לסיבוכי לידה
הריון ולידה (צילום: אילוסטרציה)

אנמיה חרמשית אימהית (SCD) והריון מרובה עוברים ידועים היטב, כל אחד בנפרד, כגורמים להריונות בסיכון גבוה. עם זאת, קיים מידע מועט על תוצאי ההריון האימהיים והלידה כאשר שני מצבים אלה מופיעים יחד.

סדרת מקרים זו שפורסמה בכתב העת המדעי היוקרתי hematology  על ידי קבוצת המטולוגים וגינקולוגים מבית החולים סנט תומאס וגאי, לונדון, בריטניה, מתארת ​​את התוצאות של נשים עם SCD אימהי והריון תאומים בסדרת המקרים הגדולה ביותר עד היום המגיעה ממרכז יחיד.

החוקרים ערכו זיהוי רטרוספקטיבי של כל הריונות התאומים בקרב חולי SCD אימהיים בין השנים 2006-2016 בבית החולים. סה"כ נכללו שמונה נשים שבע עם HbSS ואחת עם HbSC.

נשות הקבוצה פיתחו סיבוכים נפוצים הקשורים ל-SCD והריון, כמו משברים ואזו-אוקלוסיביים (VOC), תעוקת חזה חריפה (ACS), ורעלת הריון כמו גם סיבוכים פחות נפוצים כמו קרדיומיופתיה ותגובת עירוי המוליטית מאוחרת. רק שתי מתוך שמונה נשים עברו הריונות יחסית לא מורכבים. שבע מתוך שמונה נשים נדרשות לעירוי לפני הלידה. לא נרשמו מקרי תמותה אימהיים או עובריים בסדרה זו.

סקירה של הספרות הזמינה הדגישה את היעדר המידע הזמין על קבוצה לא שכיחה זו של חולות. היה ברור כי תוצאי הריון בחולות אלו השתפרו עם השנים, כאשר מחקרים היסטוריים מדגימים שיעורים גבוהים יותר של תמותה.

הסיבוכים לפני הלידה והלידה המתוארים במחקר ובסקירת הספרות מדגישים את התחלואה והתמותה המשמעותיים הקשורים להריונות אלה הנמצאים בסיכון גבוה במיוחד. סדרת המקרים מדגישה כיצד פיקוח הדוק יותר וטיפול רב תחומי מקיף מביא לתוצאות קליניות משופרות בנשים אלו.

מקור:

Cardosa, Deyna, Alexandra Ridout, Surabhi Nanda, Jo Howard, Susan E. Robinson, and Eugene Oteng-Ntim. "Maternal sickle cell disease and twin pregnancy: a case series and review of the literature." Hematology 24, no. 1 (2019): 148-158.

נושאים קשורים:  תיאור מקרה,  אנמיה חרמשית,  הריון,  הריון מרובה עוברים,  תעוקת חזה חריפה,  רעלת הריון,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו