גרורות במוח 14.07.2019

המלצות לטיפול סיסטמי ותומך במטופלים עם גרורות במוח

החוקרים מתארים את ההמלצות שניתנו על ידי ארגוני נוירוכירורגים ואומצו על ידי ASCO בנוגע לשימוש בסטרואידים ובנוגדי פרכוס באוכלוסיה של מטופלים אונקולוגים עם גרורות במוח

הדמיית גרורות. צילום שאטרסטוק

ה-CNS - Congress of Neurological Surgeons פיתחו סדרה של קווים מנחים לטיפול במבוגרים עם גרורות במוח, כולל נושאים של טיפול סיסטמי ותומך. ל-ASCO יש מדיניות ותהליכים מסוימים המבוצעים לפני אימוץ של קווים מנחים קליניים שפותחו בארגונים אחרים.

מספר מתודולוגים בחנו באופן מעמיק שני קווים מנחים של ה-CNS והזמינו גם צוות מומחים רב תחומי בלתי תלוי במטרה לסקור את התוכן ולהעריך את ההסכמה עם ההמלצות. צוות המומחים הצביע בעד אימוץ שני הקווים המנחים ו-ASCO וה-SNO - Society for Neuro-Oncology סקרו באופן עצמאי את ההמלצות ואישרו את אימוצן.

צוות המומחים של ה-ASCO/NSO קבע שההמלצות של ה-CNS בנוגע לשימוש בתרופות נוגדות פרכוסים ובסטרואידים, אשר פורסמו ב-9 בינואר 2019, הן ברורות ומבוססות על העדויות המדעיות הרלוונטיות ביותר. ASCO/SNO בחרו לאמץ את הקווים המנחים בשני הנושאים הללו תוך ביצוע שינויים קלים.

ההמלצות העיקריות כוללות את הדברים הבאים: אין המלצה להשתמש בתרופות אנטי-אפילפטיות באופן מניעתי רוטיני. בנוגע לשימוש בקורטיקוסטרואידים, בייחוד דקסמטזון, יש המלצה לשימוש זמני במטרה להקל על תסמינים אצל מטופלים עם תסמינים וסימנים נוירולוגיים המקושרים לאפקט המסה שנוצר מהגרורות במוח.

מידע נוסף ניתן לראות ב-www.asco.org/neurooncology-guidelines.

מקור:

Chang, S.M. et al. (2019) Journal of Clinical Oncology 37,3.

נושאים קשורים:  מחקרים,  גרורות במוח,  סטרואידים,  תרופות אנטי אפילפטיות,  קווים מנחים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו