הקאות יתר בהריון 14.07.2019

מחקר ישראלי: הקשר בין בחילות בהריון לתוצאות ההריון

קבוצת גיניקולוגים מבית החולים סורוקה העריכה תוצאי הריון שליליים בנשים בהריון הסובלות מ-gravidum Hyperemesis קל או חמור

קבוצת גינקולוגים מבית החולים סורוקה בבאר שבע פרסמו לאחרונה עבודה בכתב העת archives gynaecology & obstetrics שנועדה להעריך את תוצאי הריון שליליים בהריוניות הסובלות מ-gravidum Hyperemesis קל או חמור (HG).

בעבודה מדווח על מחקר עוקב רטרוספקטיבי של נשים בגילאי 18-45 עם הריון יחיד, שהתקבלו למחלקה הגינקולוגית במרכז הרפואי סורוקה ואובחנו עם HG בין השנים 2013-2016 ואף ילדו באותו בית חולים. במהלך תקופת המחקר 89 נשים בהריון עמדו בקריטריוני ההכללה והרכיבו את קבוצת המחקר. נשים ללא HG שילדו באותו זמן היוו את קבוצת ההשוואה (n = 91).

החוקרים מצאו שנשים עם HG היו בסיכון גבוה יותר ל-HG בהריון קודם. שיעור של הפרעות נוזל מי השפיר היה נמוך משמעותית בקבוצת המחקר. עם זאת, שיעורי כל סיבוכי ההריון האחרים היו דומים בין הקבוצות. ניתוח משנה של קבוצת ה-HG המשווה בין מקרים מתונים וחמורים לא הראה הבדלים משמעותיים בתוצאי היריון השליליים בין הקבוצות.

במחקר עוקב רטרוספקטיבי זה לא נמצא קשר בין HG לתוצאי היריון שליליים. ניתן להרגיע בבטחה נשים עם בחילות והקאות קשות במהלך ההריון כי HG אינה קשורה לתוצאי לידה ויילוד שליליים.

מקור:

Agmon, Niv, Shanny Sade, Gali Pariente, Reut Rotem, and Adi Y. Weintraub. "Hyperemesis gravidarum and adverse pregnancy outcomes." Archives of gynecology and obstetrics300, no. 2 (2019): 347-353.

נושאים קשורים:  מחקרים,  ניתוח קיסרי,  אינדוקציית לידה,  זירוז לידה,  סיבוכי אם ועובר,  בחילות בהריון,  בית החולים סורוקה
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו