דלקת קרום הלב 02.05.2019

ניהול הישנות פריקרדיטיס אידיופטית במהלך הריון

תוצאי הריון שפירים בחולות עם הישנות פריקרדיטיס אידיופטית

בדיקות בהריון. אילוסטרציה

בספרות הרפואית ישנם מעט נתונים על פריקרדיטיס אידיופטית החוזרת ונשנית בהריון. שיתוף פעולה בין חוקרים ממספר מרכזים באיטליה ומכון גרטנר בבית החולים שיבא הוביל למחקר שפורסם החודש בכתב העת Interntional journal of cardiology ובוחן את הניהול המיטבי של מצב זה.

החוקרים בחנו 21 הריונות ב-14 נשים עם היסטוריה של פריקרדיטיס אידיופטית חוזרת (גיל ממוצע 31.5 שנים, גיל הריון ממוצע 39 שבועות). המטופלות התחלקו לשתי קבוצות: שמונה הריונות נבחנו בדיעבד (2002-2010), ו-13 (2011-2012) באופן פרוספקטיבי כאשר הטיפול התבצע לפי פרוטוקול ניהול מוגדר מראש.

עשרה הריונות היו תקינים, שלושה הסתיימו בהפלה מוקדמת ספונטנית, ובאחד לידה שקטה בגיל 19 שבועות. הישנות של פריקרדיטיס אירעה בשמונה מקרים.

שני מקרים טופלו על ידי הוספת NSAIDs; בחמישה מקרים הוגדל המינון של קורטיקוסטרואידים; בשני מקרים החל/הורחב מינון האספירין; בשני מקרים ניתן קולכיצין; בנוסף פרצטמול ניתן באופן חופשי. תסמונת HELLP התרחשה בחולה אחת, עם החלמה לאחר הלידה, וחולה אחת חוותה יתר לחץ דם עם עלייה בטרנסאמינזות.

כל התינוקות היו עם תוצאי לידה טובים (ממוצע משקל 3,114 ג', עשרה זכרים). משקל הלידה היה נמוך משמעותית בקוהורט הרטרוספקטיבי שבו נעשה שימוש במינונים גבוהים יותר של קורטיקוסטרואידים (מינון חציוני בהתאמה 10 מ"ג  לעומת 5 מ"ג,  p<0.05). חמש הישנויות של פריקרדיטיס התרחשו לאחר הלידה וטופלו בקלות עם טיפול סטנדרטי.

תוצאי הריון בחולות עם פריקרדיטיס אידיופטית עם הישנות הם טובים, במיוחד כאשר המטופלות עברו ניהול טיפול זהיר מגובה בצוותים רב תחומיים ועל פי פרוטוקולים סטנדרטיים.

מקור:

Brucato, Antonio, Nikki Pluymaekers, Enrico Tombetti, Stefania Rampello, Silvia Maestroni, Marzia Lucianetti, Anna Valenti, Yehuda Adler, and Massimo Imazio. "Management of idiopathic recurrent pericarditis during pregnancy." International journal of cardiology 282 (2019): 60-65.

נושאים קשורים:  מחקרים,  לידה שקטה,  פריקרדיטיס אידיופטי,  קולכיצין,  הישנות פריקרדיטיס,  הפלה,  דלקת קרום הלב
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו