מריחואנה בהריון 06.11.2018

השפעת שימוש טרום לידתי במריחואנה על תוצאות הלידה

הקשר בין שימוש במריחואנה לפני הלידה לבין מצב הבריאותי הבסיסי של היילוד

שימוש במריחואנה נמצא בשכיחות הולכת ועולה גם בקרב נשים הרות. קבוצת חוקרים אמריקאים מה-Center for Disease Control and Prevention CDC - ניסתה לתאר את הקשר בין השימוש במריחואנה במהלך ההריון ואחריו, ולבחון את הקשר העצמאי בין השימוש במריחואנה לפני הלידה לבין מצב הבריאותי הבסיסי של היילוד.

החוקרים השתמשו בנתונים ספציפיים לכל מדינה ממערכת ניטור סיכוני הריון (N = 9013) כדי לתאר מתאמים של דיווחים על שימוש במריחואנה לפני ואחרי לידה. החוקרים העריכו הבדלים במשקל לידה ממוצע של תינוק וגיל הריון בקרב משתמשי מריחואנה טרום-לידתית שאינם חולים תוך נטרול גורמים מערבים אחרים שיכולים להשפיע על התוצאות (לדוגמה, עישון סיגריות).

מניתוח הדגימה עלה כי 4.2% (95% CI: 3.8-4.7) ו-6.8% (95% CI: 6.0-7.7) נשים דיווחו על שימוש במריחואנה במהלך ואחרי ההריון, בהתאמה. לעומת לא משתמשות, משתמשות במריחואנה טרום לידה היו בהסתברות גבוהה יותר צעירות (≤24 שנים), לא היספניות או לבנות, לא נשואות, עם <12 שנות השכלה, עם ביטוח מסוג Medicaid / IHS / ביטוח אחר, go עם תמיכה תזונתית להריון מהממשלה לשכבות חלשות (WIC), הכנסה שנתית של משק הבית <20,000$, מעשנות סיגריות, צורכות אלכוהול במהלך ההריון (p- ערכים <0.05).

לאחר התאמת כלל גורמים אלה, לא נצפו הבדלים בגיל ההריון או במשקל הלידה הקשורים בעישון מריחואנה. לעומת זאת, נצפו הבדלים אצל האם בשימוש במריחואנה לאחר לידה. משתמשות לאחר הלידה נטו יותר לעשן סיגריות (48.7% לעומת 20.3%), סבלו מסימפטומים של דיכאון לאחר לידה (14.0% לעומת 9.0%), ואחוז גבוה מהם הניקו פחות מ-8 שבועות (34.9% לעומת 18.1%).

שימוש במספר חומרים היה נפוץ בקרב משתמשי מריחואנה לפני הלידה ואחרי לידה. השימוש במריחואנה לפני הלידה לא היה קשור באופן עצמאי עם משקל לידה ממוצע נמוך יותר או גיל הריון. השימוש במריחואנה לאחר הלידה היה קשור לסימפטומים דכאוניים ולמשך משך ההנקה קצר יותר.

מעקב אחרי השימוש במריחואנה בקרב נשים בהריון ואחרי לידה הוא קריטי להבנה טובה יותר של הקשר בין שימוש במריחואנה עם תוצאות הלידה, והתנהגויות בריאות לאחר לידה כגון דיכאון והנקה.

מקור:

Ko, Jean Y., Van T. Tong, Jennifer M. Bombard, Donald K. Hayes, John Davy, and Katherine A. Perham-Hester. "Marijuana use during and after pregnancy and association of prenatal use on birth outcomes: A population-based study." Drug and alcohol dependence 187 (2018): 72-78.

נושאים קשורים:  מחקרים,  הנקה,  מריחואנה,  קנאביס,  קידום בריאות,  אם וילד,  הריון בסיכון,  אוכלוסיות בסיכון; מצב סוציואקונמי נמוך,  עישון,  הפסקת עישון,  סיגריות
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו