הטרדה מינית 17.07.2018

הטרדה מינית של רופאים על ידי מטופלים

בסקר בהשתתפות מעל 6,000 רופאים ורופאות נבדקו דפוסים ומאפיינים של הטרדה מינית על ידי מטופלים בארצות הברית

הטרדה מינית יכולה להיגרם על ידי מחוללים רבים ובכלל זה מטופלים. עבור סקירה זו רופאים ורופאות התבקשו לתאר כיצד הם הוטרדו, האם הרגישו אשמה וכיצד התמודדו עם רגשות אלו. דיווח זה מתאר אירועים של התנהגות בלתי הולמת מצד מטופלים בשלוש השנים האחרונות.

הרופאים והרופאות חווים טווח של רגשות כאשר הם מוטרדים כאשר הנפוצים בהם הינם עצבנות, דאגה ופחד שהתנהגות המטופל יכולה להסלים. יותר מרבע מהרופאים והרופאות חוו לפחות מקרה אחד של הטרדה מינית בשלוש השנים האחרונות. לרוב ההטרדה באה לידי ביטוי ברמיזות מיניות גלויות אך גם בפעולות יותר קיצוניות כדוגמת הזמנה ל"דייטים" ונגיעות.

רופאות הינן קורבנות של הטרדה מינית לעיתים קרובות יותר ואוכלוסיית הרופאים שחווה הטרדה בשכיחות הגבוהה יותר היא רופאי ורופאות עור ורופאי ורופאות רפואה דחופה. כמו כן, נמצא כי יש סיכוי גבוה יותר שרופאות לעומת רופאים יאמרו למטופל להפסיק את התנהגותו ולהוציא את המטופל מהמרפאה בתגובה להתנהגות בלתי הולמת. חלק מהרופאים נקטו בגישה של התעלמות מוחלטת הרמיזות של המטופל ולשיטתם גישה זאת הצליחה. בתגובה לבקשה לצאת "לדייט" רופאים השיבו לעיתים קרובות יותר מרופאות כי הם ביקשו מאיש צוות נוסף להיות נוכח בחדר במפגשים נוספים עם אותו מטופל ושהם הוציאו את המטופל מהמרפאה. כ-10% מהרופאות הוציאו מטופלים מהמרפאה לאחר שאלו נגעו בהן בצורה בלתי הולמת ויותר מחצי מהן אמרו שאינן מוכנות להיות עם המטופל לבד בחדר.

מקור: 

Patients Sexually Harassing Physicians: Report 2018
Leslie Kane, MA | July 11, 2018 | Contributor Information

נושאים קשורים:  הטרדה מינית,  סקר,  רופאים,  מטופלים,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
אנונימי/ת
25.07.2018, 14:43

באותה המידה, סקר הפוך עשוי להעיד על הטרדות בכלל ובפרט בעלות אופי מיני מקרב צוות רפואי כלפי מטופלים. נושא זה לא פחות גבוה בחשיבותו.