CMV 22.05.2018

שימוש ב-Immunoglobulin G Avidity כבדיקת סקר ל-CMV מולד

המחקר ביקש להעריך את היעילות של בדיקות סקר אימהיות לזיהום ב-cytomegalovirus) CMV) על ידי CMV IgG ואינדקס האבידיות

בדיקת דם ל-CMV. אילוסטרציה

מחקר חדש שנערך ב-Kobe University ביפן ושהתפרסם בכתב העת Clinical Infectious Diseases, ביקש להעריך את היעילות של בדיקות סקר אימהיות לזיהום ב-cytomegalovirus - CMV על ידי CMV IgG ואינדקס האבידיות (avidity index, AI).

במחקר עקבה פרוספקטיבית, נשים בהריון עברו בדיקות סקר ל-CMV IgG ומדידת AI. נשים שהיו שליליות ל-IgG עברו בדיקה חוזרת של ה-IgG לאחר התערבות חינוכית. נשים עם AI≤45% עברו בדיקות נוספות, שכללו מדידת CMV IgM.

כלל היילודים עברו אנליזת PCR של השתן, וזיהום ב-CMV אובחן כאשר זוהה DNA  של CMV בשתן. זיהום ראשוני הוגדר כ-AI פחות מ-35% ו/או IgM חיובי (אינדקס > 1.20). נשמרו דגימות סרום מנשים עם AI גדול מ-45%, ונמדדו רמות IgM אחרי הלידה. החוקרים השוו בין היעילות של AI  לזו של IgM כמבחני סקר לזיהום של CMV.

נתונים סטטיסטיים: 1,562 (71.2%) מהנשים נמצאו חיוביות ל-IgG. במחקר, זוהו 10 יילודים עם זיהום של CMV. הנוכחות של הזיהום ב-3 יילודים שנולדו לאמהות עם זיהום ראשוני היה ידוע מראש עקב בדיקת הסקר ל-IgG ו-AI פחות מ-35%.

לעומת זאת, ב-7 יילודים שנולדו לאמהות עם זיהום שאיננו ראשוני לא היה ניתן לחזות את הזיהום בבדיקות הסקר ל- CMV IgG, AI<35% או IgM.

השימוש ב-AI<35% כבדיקת סקר הניב רגישות של 22.2%, סגוליות של 95.0%, ערך ניבוי חיובי של 2.5% וערך ניבוי שלילי של 99.5%, ובכך נמצא דומה לזו של IgM (רגישות של 11.1%, סגוליות של 93.2%, ערך ניבוי חיובי של 0.9%, וערך ניבוי שלילי של 92.7%).

סיכום: לאור הממצאים מסמכים החוקרים ש- CMV IgG ו-AI יכולות לשמש כבדיקות סקר אימהיות לזיהוי הריונות עם זיהום CMV ראשוני, אך מפספסות מספר מקרים של זיהומים שאינם ראשוניים.

מקור:

Kenji Tanimura, Shinya Tairaku, Ichiro Morioka, Kana Ozaki, Satoshi Nagamata, Mayumi Morizane, Masashi Deguchi, Yasuhiko Ebina, Toshio Minematsu, Hideto Yamada; Universal Screening With Use of Immunoglobulin G Avidity for Congenital Cytomegalovirus Infection, Clinical Infectious Diseases, Volume 65, Issue 10, 30 October 2017, Pages 1652–1658, https://doi.org/10.1093/cid/cix621

נושאים קשורים:  מחקרים,  CMV,  avidity,  PCR,  בדיקת סקר
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו