חדשות 09.05.2018

"פדה פוריה": בדיקת MRI מורכבת בוצעה לתינוקת בת שלושה ימים

ביחידת ה-MRI של המרכז הרפואי פדה-פוריה בצעו לראשונה בדיקת MRI מורכבת ולא שכיחה לתינוקת שסבלה מתשניק סב לידתי

MRI בהרדמה לתינוקת. צילום: פדה פוריה

ביחידת ה-MRI של המרכז הרפואי פדה-פוריה ביצעו השבוע לראשונה בדיקת MRI לתינוקת בת שלושה ימים. לדברי אורלי בנור, האחות האחראית בטיפול נמרץ פגים וילודים, התינוקת נולדה עם תשניק סב לידתי - הפרעה באספקת חמצן ודם לגוף, מיד לאחר הלידה הונשמה וקיבלה טיפול רפואי מתאים. בהמשך הופיעו תסמינים נוירולוגיים וכחלק מההערכה הנוירולוגית נדרשה בדיקת MRI.

ד"ר מיכאל ז'רדב, מנהל המחלקה לדימות רפואית, ציין כי לצורך הבדיקה הראשונה מסוגה במרכז הרפואי, נרכש ציוד מיוחד המאפשר ביצוע הבדיקה המורכבת לפגים ותינוקות. הבדיקה מתבצעת תחת הרדמה מלאה ובנוכחות של מרדים בכיר. פענוח הבדיקה מתבצע על ידי רדיולוג בכיר אשר עבר תת התמחות ברדיולוגיית ילדים.

ד"ר ז'רדב ציין לסיכום כי כיום ביחידת MRI המתקדמת של המרכז הרפואי פדה-פוריה, ניתן לבצע את כל סוגי הבדיקות המורכבות והמתקדמות, כולל בדיקות לפגים ותינוקות, ילדים, בדיקות לחולים עם קוצב לב, בדיקות תחת הרדמה מלאה וכדומה. זמן ההמתנה לבדיקה קצר במיוחד ואינו עולה על שבועיים.

נושאים קשורים:  MRI,  רדיולוגיית ילדים,  פדה-פוריה,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו