אמצעי מניעה 16.04.2018

סקר חדש מארה"ב: מה נשים חושבות על אמצעי מניעה במרשם רופא?

החוקרים בחנו את ההשקפה של המטופלות בארה״ב בנוגע לבחירת אמצעי המניעה במרשם רופא, הסיבות לבחירה, הפסקה או החלפה של הטיפול

על אף השימוש הנרחב והאפשרויות המגוונות לאמצעי מניעת הריון, כמחצית מההריונות בארה״ב אינם מתוכננים. 90% מהריונות אלה הם תוצאה של כשל באמצעי המניעה, כולל שימוש שגוי.

נושא השימוש באמצעי מניעה נחקר רבות מנקודת המבט הרפואית, אך במחקר זה החוקרים בחרו לבחון את ההשקפה של המטופלות בארה״ב בנוגע לבחירת אמצעי המניעה במרשם רופא, ומהן הסיבות לבחירה, הפסקה או החלפה של הטיפול.

המחקר נערך באמצעות סקר אינטרנטי שהועבר לנשים בנות 16-50 בארה״ב, המשתמשות, השתמשו או מתכננות להשתמש בעתיד באמצעי מניעה במרשם רופא (למשל גלולות או התקן תוך רחמי, ולא קונדומים).

נתונים סטטיסטיים: 5,957 נשים ענו על הסקר (מחצית מהנשים שפנו אליהן). ל-3,104 נשים היה ניסיון עם אמצעי מניעה במרשם והן נכללו במחקר. גלולות למניעת הריון היו אמצעי המניעה הנפוץ ביותר כאמצעי ראשון (80%) ונוכחי (64%), אך רוב הנשים שהחליפו אמצעי מניעה בחרו בהתקן תוך רחמי.

45% מכלל הנשים החלו להשתמש באמצעי מניעה לא במטרה למנוע הריון אלא מסיבות אחרות (הסדרת הווסת למשל), אך רוב הנשים שבחרו בהתקן תוך רחמי או זריקות היו מעוניינות במניעת הריון.

49% מהנשים היו מודאגות מתופעות לוואי, ברובן מעלייה במשקל (57%) או שינויים במצב רוח (18%).

רק 48% מהנשים דיווחו שקיבלו הדרכה לגבי אופן השימוש באמצעי המניעה הנוכחי. 58% קיבלו הסבר על דימומים צפויים ו-67% קיבלו הסבר על תופעות לוואי.

34% מהנשים העידו שסיבת הבחירה באמצעי המניעה הנוכחי היא שהוא גורם לווסת להיות ״קלה״ יותר. 53% מהנשים היו מעדיפות שלא לקבל ווסת כלל.

סיכום: החוקרים סיכמו כי רבות התפיסות השגויות הקרב המטופלות וכי בחירת אמצעי מניעה במרשם רופא היא מורכבת עבור נשים רבות. רופאים יכולים לסייע בבחירת הטיפול המתאים ע״י מתן הסבר למטופלת והתחשבות באורח החיים, תוכנית הילודה והסיכון להריון.

מקור:

Women's perceptions and treatment patterns related to contraception: results of a survey of US women
Nelson AL, et al. Contraception. 2018 Mar;97(3):256-273.

 ערכה: ד״ר נועה גולדשר מינרבי

נושאים קשורים:  מחקרים,  אמצעי מניעה,  גלולות למניעת הריון,  התקן תוך רחמי,  וסת
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו