מחקרים 13.02.2018

Mycosis Fungoides של תאי CD8: האם לתת-סוג זה משמעות פרוגנוסטית?

ממצאי המחקר קובעים כי cd8+ MF בהשוואה ל-cd4+ MF הינו בעל מהלך התפתחות זהה או אף איטי יותר, אם כי זאת קשה לקבוע עקב היעדר קבוצת ביקורת מותאמת

Mycosis Fungoidesי(MF) של תאי T מסוג CD8 הינו תת סוג לא שכיח של MF, המתבטא בכ-5% מהמקרים. מעט מידע נאסף לגבי מהלך הקליני של תת סוג זה. ישנם שני וריאנטים של MF אשר מתאפיינים בתאי CD8-pagetoid reticulosis ו-hypopigmented mf, להם פרוגנוזה, אך כאמור דומיננטיות של תאי cd8 יכולה להראות במגוון רחב של סוגי MF.

ממצאי המחקר קובעים כי cd8+ MF בהשוואה ל-cd4+ MF הינו בעל מהלך התפתחות זהה או אף איטי יותר, אם כי זאת קשה לקבוע עקב היעדר קבוצת ביקורת מותאמת. החוקרים מדגישים את חשיבות השלילה הקלינית והפתולוגית של לימפומה עורית המחקות cd8+ MF:יPrimary cutaneous aggressive epidermotropic CD8 + T-cell lymphoma ו- primary cutaneous gamma delta T-cell lymphoma. אלו עלולות להיות בעלות מהלך קליני אגרסיבי.

מקור: 

CD8+ mycosis fungoides: A low-grade lymphoproliferative disorder. Martinez-Escala ME et al. J Am Acad Dermatol. 2017 Sep;77(3):489-496.

נושאים קשורים:  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו