הודעות הוועד 13.11.2016

סיכום כנס החברה הישראלית לרפואת האם והעובר

להלן דבריו של יו"ר החברה, פרופ' אריאל מני, לסיכום הכנס שהתקיים לפני מספר ימים, בצירוף הדו"ח הפרינטלי לשנת 2015

משקל נמוך בלידה (אילוסטרציה)
משקל נמוך בלידה (אילוסטרציה)

חברים יקרים,

לפני ימים ספורים נערך הכנס השנתי של החברה לרפואת אם עובר בישראל.

בכנס זה שמענו עידכונים ממרצים בעלי שם מארה"ב ומהולנד וכמובן הוצג הדו"ח הפרינטלי לשנת 2015 בו משתתפים כל חדרי הלידה בישראל באופן וולנטרי מזה שנים רבות.

תמצית המצגת מופיעה כאן לעיון אנשי המקצוע כמו גם הקהל הרחב. אנו יכולים להתגאות בתוצאות פרינטליות הנמצאות עם השורה הראשונה של הארצות המפותחות.

אני גאה מאוד ממספרם הרב של התקצירים שהוגשו לכנס זה על ידי מתמחים (כ- 120). אין ספק שהיקף המחקרים מעיד על עניין ומוטיבציה גדולה של הדור הצעיר להתקדם, לחקור וללמוד בתחום מרתק זה של רפואת אם-עובר. כאן גם המקום להודות לכל אלה שסייעו בדירוג התקצירים.

במהלך היום הוצג גם מצב כח האדם של רופאי הנשים והמשבר שאנו עומדים בפיתחו לאור העובדה ששיעור הפורשים קופץ כמעט פי 3 בעשור הקרוב ללא עליה משמעותית במספר הרופאים המתחילים התמחות בתחום חשוב זה. זאת כמובן במדינה בה שעור הפריון הוא הגבוה בעולם המערבי עם עליה של כחצי מליון נשים בגיל הפוריות בעשור הקרוב.

הדבר מביא כבר היום להתארכות בלתי נסבלת של תורים למרפאות הריון בסיכון כמו גם לזליגת רופאים מהמערכת הציבורית לקהילה ללא יכולת של בתי החולים הציבוריים להתחרות בתנאי העבודה והתיגמול אותן יכולות להציע קופות החולים. זאת ועוד, ברוב חדרי הלידה בישראל אין רופא מומחה 24/7 בשל עובדות אלה ובשל האוירה המדיקולגלית.

אני קורא לקובעי המדיניות להקדים תרופה למכה ולהכיר בעבודה בחדרי לידה כמקצוע מועדף כמו גם להעלות את מספר המתמחים במקצוע הגינקולוגיה ומיילדות. רק כך נוכל לשמור על רמת רפואה ושירות מיטבי לאוכלוסיה.

כאן המקום להודות לחברי ועד החברה על הסיוע באירגון הכנס.

בברכה,

פרופ אריאל מני
יו'ר החברה לרפואת אם עובר בישראל

נושאים קשורים:  הודעות הוועד,  כנסים,  מצגות
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו